Turistika » Cykloturistika

Hornolidečská magistrála (cyklo a pěsí trasa)

magistrala

Pro lepší zobrazení mapy si ji stáhněte do svého počítače nebo pro její zobrazení klikněte ZDE

Profil trasy

Profil Magistrala

Trasa magistrály

Hornolidečská magistrála je terénní cyklostezka, která vám umožní projet nejvýznamnější a dost možná také nejkrásnější kouty regionu Hornolidečska. Trasa je tvořena dvěma okruhy Hornolidečským a Polaneckým. Na stezku se napojíte např. z obce Horní Lideč. Odtud cesta vede do obce Valašské Příkazy a přes obec Študlov do Střelné, kde se nachází nová turistická zvonice a odpočívadlo. Ze Střelné stezka pokračuje přes Střelenský vrch k rozhledně ve Francově Lhotě na Čubově kopci. Odtud vede cesta k památné Kobzově lípě a dále k horské chatě Antarik (přes Mikulínův vrch), kde je možné se občerstvit na další cestu. Sjedete po asfaltce směr Makyta a pak se stáčíte do Valašské Senice, odbočíte ke koupališti a údolím Františova potoka dojedete k lesní cestě na Skaličí. Dále směřujete k Pulčínu, kde jsou romantické výhledy na Pulčínské skály. Z Pulčína po silnici dojdete až k dalšímu skalnímu útvaru – Čertovým skalám na okraji obce Lidečko, kde se také nachází občerstvení. Lesní cestou objíždíme masiv Čertových skal, až se napojíme na modrou turistickou značku a po ní přes Láz až na Vařákovy paseky a odtud lesní cestou do Lačnova kolem firmy WEEKAMP do Horní Lidče.

Druhý, tedy Polanecký okruh začíná v Lidečku u Čertových skal. Od nich vede cesta na Vařákovy paseky, nesjíždí se ovšem do Lačnova, ale na druhou stranu pod Svéradovem do obce Pozděchov. Dáme se doprava a tam po 500m narazíme na turistickou zelenou a po ní nad obec Prlov a dále k rozhledně Vartovna v Senince. Po hřebeni se dostanete za kopcem Nezdoby do obce Leskovce. Přejedeme silnici a po turistické žluté kolem vypáleného Juříčkova mlýna (památník) se dostáváme na hřeben, kde se dáme doprava a pokračujeme 2km po zelené, až narazíme na zpevněnou komunikaci a doprava po ní traverzujeme nad údolím Veřečný a pak nad Valašskou Polankou projíždíme pod vrcholem Padělek až k potoku Luženka a doleva kolem něho po žluté do sedla Pod Filkou. Odtud doprava nikoliv po zelené, ale lesními cestami až pod Radošov, kde se napojíme na zelenou a dojedeme na Radošov sedlo. Pak po červené až k Pulčínským skalám, kde před nima opustíme červenou a rovně dojedeme do Pulčína a po silnici sjedeme k motorestu "Čertovy skály" v Lidečku.

Občerstvení po trase:

hospody U Šajerů a v Kulturním domě v Lužné,
motorest Čertovy skály.

valasská senice
Francova Lhota Horní Lideč Lačnov Leskovec Lidečko Lužná Prlov Pozděchov Seninka Střelná Študlov Ústí Valašská Senice Valašské Příkazy Valašská Polanka